Avondje Den Bosch in Januari…

Daar zit je dan op een geheel andere dag in een andere stad in een andere ambiance en in een andere omgeving. Je zit in de Tic Tac in Den Bosch. Je thuis stad, waar je de afgelopen kwart eeuw, oftewel 25 jaar, hebt mogen vertoeven en voor het grootste gedeelte op kosten van die lieve en zorgzame ouders van je. Ja dat mag ook wel een keer gezegd worden! Dt je oudelui eigenlijk te goed voor deze wereld zijn en je altijd perfect ondersteund hebben. In ieder geval tot hun eigen vermogen en kunnen, maar er valt ze niks kwalijk te nemen. Ze zijn er altijd voor je geweest en hebben altijd voor je klaargestaan wanneer het nodig was en je erom vroeg. Zelfs wanneer er niet om gevraagd werd stonden ze er voor me, ik weet uit eigen ervaring dat niet iedereen te maken heeft gehad met zo’n goede jeugd. Veel vrienden van me hebben een rotjeugd gehad door echtscheidingen, huiselijke ruzies en geweld. Dat hoefde niet eens zo heel extreem te zijn maar je op jonge leeftijd overkomt draag je voor altijd met je mee. Of je hier nu voor kiest of niet, er is niet echt een keuze in deze te maken. Je maakt een jeugd mee afhankelijk van je ouders, je broertjes en zusjes en je omgeving. En met omgeving bedoel ik dan je basisschool, de vriendjes en vriendinnetjes die je daar ontmoet en de hobby’s die je doet of waar je je vrije tijd mee verdoet. Dat heb je niet altijd voor het uitkiezen en veel van deze keuzes worden gemaakt door je ouders of je adoptie ouders of je pleegouders. Dit vormt je bestaan en je karakter voor een gedeelte. Want je vormt jezelf hiernaar en vervolgens ga je jezelf vinden en ontdekken, deze fase is een belangrijk onderdeel van volwassen worden. Bij de een gebeurt dit op vrij vroege leeftijd door omstandigheden met familie en dergelijke en de ander, vaak iemand die een perfecte jeugd geniet en vrij beschermd wordt door zijn of haar ouders, gebeurt dit op latere leeftijd want deze persoon leert op latere leeftijd pas op eigen voeten te kunnen staan en moet de beproevingen van het leven doorstaan bijgestaan door trouwe familie leden en vrienden die bij je zijn gebleven door de jaren heen. In goede en slechte tijden, want dit tijdstip is wanneer je erachter komt wie je echte vrienden zijn. Ik heb zelf veel shit in mijn leven meegemaakt waardoor ik veel vrienden heb verloren en gemaakt. Daarbij heb ik mezelf ontzettend goed leren kennen en heb ik veel mensenkennis opgedaan. Wanneer je op iemand aankomt en wanneer iemand glashard aan het liegen is onderscheid ik over het algemeen vrij goed. Een zeer fijne eigenschap om te hebben. Ik ga weer is even een artikel uit de Engelse Esquire lezen over de troepen in Afghanistan en hun verhalen uit de eerste hand, van de soldaten zelf. Aan te raden artikel! Sowieso is de Britse Esquire een aanrader voor elke mannelijke lezer die van een goed stuk journalistiek en diepgang houdt maar daarnaast ook kan genieten van goed eten, mannelijke gezondheids producten en schone dames in bikini.. Verder steek ik lekker een blauwe kameel aan en sip ik rustig verder van mijn ‘Quarant y tres on the rocks.’ Het is en blijft gezellig in de Bossche binnenstad, heerlijke Brabantse bourgondische stad dat het is..!!
 
Tot de volgende 😉
 
Wouter

 

Geef een reactie

