Afbeelding

Schaken.

Schaken.

Ik vind het heerlijk om te schaken. Heb zelfs laatst het bord en stukken van mijn vader meegenomen naar Edje en Rutten en zit daar nu te kijken hoe Rutten een potje zit te schaken tegen Scotti. Best een zeer goede pot schaak al zeg ik het zelf. Schaak zelf weer een maandje na het een hele poos niet meer gespeeld te hebben. Dit dateert ongeveer terug naar mijn vakantie in Cuba zo’n 4 á 5 jaar geleden. Daar hadden mijn neefjes een magnetisch reis-schaakbord mee en heb ik vooral veel potjes tegen Bas gespeeld en daarnaast ook tegen mijn iets jongere neef Nick. Zeer vermakelijk en nu ik zo weer aan het spelen ben wordt ik ook steeds weer wat beter. Het leuke aan schaken is dat elke speler uniek speelt omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Wanneer een willekeurige speler een potje overneemt van iemand anders is het spel na 3 of 4 zetten compleet anders. Dit is wat het zo leuk maakt! Heb toen ik echt nog een koter van 7 of 8 was op een vakantie veel gespeeld tegen de stiefbroer van Bas, mijn half Indische neef. Zijn vader, Rally heeft nog twee andere zonen dan met mijn tante Geert en deze was echt buitengewoon goed in schaken, had zelfs een aantal kampioenschappen op zijn naam gezet. Dat was zeker een geschikte en fijne leermeester. En zo ben ik in mijn leven wat aan het schaken geweest. Heb jij ook wel eens fijne ervaringen gehad met schaken en voel je je net als ik totaal geen nerd maar juist een intelligenter persoon wanneer je dit spel beheerst en een ander op strategische wijze op zijn knieën brengt en schaakmat zet deel dit met me!

Geef een reactie

