Afbeelding

Rijbewijs, nee.. Auto’s en motoren, JA!!!

imageimage image image image image image image image image image image imageRijbewijs, nee.. Auto's en motoren, JA!!!

Al 10 jaar lang betalen mijn lieve ouders mijn rijbewijs wegens het niet roken en geen scooter rijden tot mijn 18e. Ze hebben zelf van jongs af aan gewerkt in de verpleging in een ziekenhuis en ook beide hun hbo diploma verpleging behaald. Hier hebben ze gezien wat voor smerige ongelukken en wonden scooters en brommers veroorzaken daardoor was ik een van de weinige van mijn vrienden die zonder scooter en vrolijk op de fiets door het leven ging. Paar goede maten van de basisschool waren altijd in de weer met motoren en daar mochten helaas geen deel van uitmaken. Wel heb ik een liefde en passie voor alle techniek verwerkt in motoren, of het nu een vliegtuig een motor of een auto is. Alle gestroomlijnde ontwerpen die qua aërodynamica hun tijd ver vooruit zijn mogen me doen kwijlen bij het aanzien ervan. Vind “Topgear” op de BBC ook een van de mooiste creaties op televisie ooit. Hoe die drie kwajongens op leeftijd een soort komische docu’s maken over auto’s en alles wat ermee te maken heeft is echt briljant. Het recept is simpel maar door niemand geëvenaard open toch al jaren op rij wordt het door de mannen op vrij hoog niveau gedragen, knappe prestatie.

Ik denk dat ik toch voor een motor-rijbewijs ga. Ik vind een auto (cabriolet uitgesloten) een soort van claustrofobische werking hebben al is het maar een piepklein tikkeltje.. Fiets altijd en overal naartoe in Den Bosch en als het te ver weg is dan pak ik toch lekker de bus of de trein. Maar toch blijf ik dromen over prachtige auto’s. Zolang ik deze heerlijke plaatjes niet kan betalen ga ik mijn rijbewijs ook zeker niet halen haha. Scheelt ook weer BOB spelen..

Geef een reactie

